måndag 23 april 2012

picknick i huset

Fick höra igår att jag är värdelös på att blogga hahahah jag som tyckte jag var jätte duktig eftersom jag ledsnat efter 2 inlägg förut när jag börjat :)
jajaja får försöka bättra mig :p
Jag har ju börjat jobba varannan helg nu, började påskhelgen och då gjorde jag bara tårtor i 5 dagar det kändes i benen och händerna kan jag säga, efter att ha suttit i soffan i 2 1/2år.
Igår gjorde jag en tårta till en arbetskolega som skulle sluta hon blev jätte glad :)
Och jag med blev jätte glad som inte åt av tårtan och inte av chokladen som låg i lunchrummet heller, jag åt nötter jag till kaffet istället. Jag bestämde mig igår (som så många ggr förr) att ha 50sockerfria dagar... inspererad av min morbrors sambo som klarade 85. Jag e så less på att se gravid ut, och snart e det ju sommar och barnen vill ju till stranden... så nått måste göras drastiskt!!
Så snälla ställ inte fram sötaker till kaffet när/om vi fikar :p

Igår efter jobbet hade vi fikagäster (och jag åt självklart inget sött) i nya huset. En f.d klasskompis (som tyckte jag var värdelös på att blogga ;)) och hennes sambo och söta son ska börja bygga älvsbyhus i höst, och samtidigt kom min kusin med sambo och söta son som var lite nyfikna .... ja föräldrarna e ju självklart oxå söta ;)
Mitt i fikat tog sig Plura framåt för första gången, han ville åt bullen. Och jaaa han är sjukt sen (snart 10mån) och jaaa jag hade nästa gett upp hoppet. Lilla R, son till klasskompisen som kom och fikade, deras son på 6 1/2 mån kryper och reser sig och har gjort det ganska länge och jaaa han är sjukt tidig istället.
Gästerna gillade huset :) och det gör vi med, mer och mer för varje gång vi är där. Nu i veckan borde målarna komma!!! spännande!!!


1 kommentar: