söndag 6 maj 2012

Huset är klart

Nu är huset klart och väntar på oss!
Vi får inte flytta in förs vi haft slutsamrådsmöte med komunen och kontrollansvarig.
För en v sedan ringde kontrollansvarige och sa att eventuellt 7e eller 10e kommer mötet vara.... 7e är imorrn och ingen hört av sig så sambon ringde och fick till svar att komungubbjäveln (ok så sa han inte men jag kallar han det) inte svarar på luren eller mail så vi vet inte om eller när vi kan ha det där förbannade mötet.
Man får inte ta huset i bruk och det tolkar jag som att man inte får ta dit sina saker heller, men så tolkar inte sambon så han har börjat köra dit saker och jag har vart livrädd för att vi ska få betala vite på över 40tusen som jag läst och hört talas om. Men han frågade kontrollanvarig idag och han tykte att ta i bruk är när man börjar äta och sova där typ, så vi får hoppas att komungubbjäveln tycker så med :/

Besiktningen då... jo den hade vi i torsdags och var tydligen ovanligt bra hus enligt besiktningsmannen (enl målaren var det ovanligt dåligt) och han tyckte vi var lite väl petiga med små saker för vi påpekade ALLA jack i dörrfoder och dörrar b.la medans vi tycker att köper man ett nytt hus ska det vara helt men lite jack får man tydligen räkna med :/ det duttas i lite färg här och där iaf så då syns det inte så mycket men irreterande ändå!

Jag vill flytta in nuuuuu!!!!! kartonger och skit överallt och 2 småbarn som river i allt, suck!

Btw jag är sämst på att blogga ;)

1 kommentar:

  1. Nejdå Elina.. Sämst på att blogga är du då inte :) lite dåligt med uppdateringar bara :)) men kul att läsa när du väl skriver!! /Johanna

    SvaraRadera