söndag 6 maj 2012

sockerfritt

Just d jag kör ju sockerfritt nu och det går skit bra! imorrn e det 2 v..... trodde jag iaf jag har käkat chips och druckit juice ibland och inte tänkt på att det innehåller socker :/ chips trodde jag inte innehöll socker så därför har jag inte tittat så noga, men det gjorde det tydligen... iaf dill och gräslök :(

Och idag var jag tvungen att smaka på mousse för att se om det skulle vara mer smak... inte lätt att vara konditor och sockerfri.

Men nu har jag insett hur mycket socker jag egentligen trycker i mig, alla spontan godisbitar flera ggr om dagen, socker på yougurt, oboy, bullar istället för lunch osv... trodde jag skulle bli ett monster men ICKE, och jag e stolt även om jag visst fått i mig lite. Har fått titta på familjen ätit glass och sambons choklad till kaffet :)

Vi hade 10års jubileum på jobbet för nån v sedan och då bjöds det på 30meter väddötårta.
Det tog betydligt längre tid än jag trodde vi började kl 18 och jag tänkte att ca 21 borde vi vara klara, 01 på natten var vi klara och jag hade ganska ont i handen efter allt tryckande av vanilkräm, grädde, hallonsylt och hallonmousse, vi var 2 st.
Klockan 07 morgonen efter var vi igång igen med ihopmontering och då fick Tyra följa med innan hon skulle vara i skolan, hon tyckte det var jätte roligt :)
Jag trodde vi skulle få ca 20meter kvar men det blev bara 1,5 meter kvar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar